Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
TRUE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Ροη:

latest

Πρεμιέρα Εκπτώσεων με κλειστά καταστήματα - "Ήταν η τελευταία σανίδα σωτηρίας" λέει η αγορά

Ακόμη μία πρωτόγνωρη εικόνα στην αγορά λόγω του κορονοϊού: πρεμιέρα κάνουν σήμερα, Δευτέρα 11 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις...


Ακόμη μία πρωτόγνωρη εικόνα στην αγορά λόγω του κορονοϊού: πρεμιέρα κάνουν σήμερα, Δευτέρα 11 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις, αλλά το παράδοξο σε σύγκριση με άλλες αντίστοιχες περιόδους είναι ότι τα εμπορικά καταστήματα έχουν «κατεβασμένα ρολά». Η παράταση του lockdown έως τις 18 Ιανουαρίου αποτέλεσε όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι του λιανεμπορίου, «χαριστική βολή» σε μια έτσι κι αλλιώς χαμένη χρονιά και μόνο εργαλείο για όσες επιχειρήσεις διαθέτουν e-shops είναι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις και στην εκπτωτική περίοδο.
Με την πλειοψηφία των επιχειρήσεων ακόμη και κατά τις γιορτές που λειτούργησε το «click away» να παρουσιάζει πτώση τζίρου από 50% έως 80% σε σύγκριση με πέρυσι, με τις οικονομικές υποχρεώσεις να «φουσκώνουν», με πολλά εμπορεύματα σε στοκ να μην μπορούν να διατεθούν και να απαξιώνονται και με μεγάλο όγκο επιταγών που είχαν εκδοθεί με την προσδοκία του εορταστικού τζίρου πλέον να τούς πνίγουν, οι έμποροι βρίσκονται σε απόγνωση για την επόμενη ημέρα.
«Οι εκπτώσεις ήταν η τελευταία σανίδα σωτηρίας. Είχαμε πεισθεί ότι θα ανοίγαμε στις 11 Ιανουαρίου και η απόφαση για παράταση του lockdown έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Και αυτό επειδή το λιανεμπόριο τηρεί όλα τα απαραίτητα μέτρα κατά του κορονοϊού και τα υγειονομικά πρωτόκολλα» τονίζουν χαρακτηριστικά μιλώντας στο enikonomia.gr. Ακόμη και όσοι μικρομεσαίοι έμποροι διαθέτουν ηλεκτρονικά καταστήματα υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις μεγάλες αλυσίδες και ειδικά τις πολυεθνικές που διαθέτουν οργανωμένα e-shops με αποτέλεσμα να κερδίζουν τη «μερίδα του λέοντος» από τις πωλήσεις.
Ο χειμερινός εκπτωτικός τζίρος τα τελευταία 10 χρόνια της κρίσης κυμαίνεται από 4,5 έως 5,5 δισ. ευρώ, ενώ το 2020 με 5,3 δισ. ευρώ είχε παρουσιάσει ετήσια αύξηση με 8% τον Ιανουάριο και 4,5% τον Φεβρουάριο. Οι εμπορικές επιχειρήσεις κρατώντας “μικρό καλάθι”, έχουν θέσει ως ρεαλιστικό στόχο να διασώσουν τουλάχιστον το 1/3 του περυσινού εκπτωτικού τζίρου, εάν βεβαίως δοθεί εγκαίρως η ευκαιρία, έστω μιας “υβριδικής λειτουργίας” τους από τις 18 Ιανουαρίου. Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν βέβαια ότι «η παρτίδα είναι πολύ δύσκολο να σωθεί» και φοβούνται για «κύμα» εαρινών λουκέτων και συνακόλουθα απωλειών θέσεων εργασίας.

Βασίλης Κορκίδης (πρόεδρος ΕΒΕΠ και ΠΕΣ Αττικής)

«Ώρα δύσκολων αποφάσεων για τη λειτουργία της αγοράς»

«Εκπτώσεις με κλειστά καταστήματα στις 11 Ιανουαρίου δεν νοούνται, αλλά παραπέμπουν κάτι σε “cyber sales”. Επίσης, εκπτώσεις στην ένδυση και υπόδηση, χωρίς τουλάχιστον “click in shop” και δοκιμή εντός καταστήματος είναι μάλλον άνευ ουσίας. Η δυσάρεστη αναβολή της “επαναλειτουργίας” με τη μέθοδο του click away και η απομάκρυνση της εφαρμογής του “click in shop” στο οποίο η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της για τη περίοδο των εκπτώσεων είναι προφανές ότι θα επιδεινώσει την κατανάλωση που στηρίζει το λιανικό εμπόριο. Διαπιστώσαμε, πως το “click away” στις γιορτές, έδωσε ότι μπορούσε με τρείς στους δέκα καταναλωτές να το επιλέγουν, με συνολικά 35.000 επισκέψεις καθημερινά και με τις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν κατά μ.ο. το 15% του συνήθους ημερήσιου τζίρου τους, ενώ οι μεγαλύτερες κατά μ.ο. 35%. Την αντίστοιχη ανταπόκριση περιμένουμε από τους καταναλωτές και τις πωλήσεις και στις χειμερινές εκπτώσεις. Η επαναφορά λοιπόν του click away στις 18/1 και η επέκταση του σε click in shop στις 25/1 θα δώσει ανάσες στο λιανεμπόριο, σε συνδυασμό με τις ελκυστικές τιμές των χειμερινών τακτικών εκπτώσεων. Μια τέτοια απόφαση θα έδινε ακόμη μία ευκαιρία, ώστε να αποφευχθεί ένα εαρινό κύμα λουκέτων και συνακόλουθα, απωλειών σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας. Είναι πράγματι ώρα κρίσιμων αποφάσεων και δυστυχώς δύσκολων επιλογών, καθώς μπορεί να προέχει η ευθύνη της δημόσιας υγείας και να έπεται αυτή απέναντι στους ανθρώπους της αγοράς, αλλά θα πρέπει να υπάρξει οικονομική ζωή και μετά τη πανδημία. Οι αντοχές και οι δυνάμεις μας δοκιμάζονται πολύ σκληρά από τη ψυχολογική και οικονομική κόπωση της νέας παράτασης του lockdown. Οι χειμερινές εκπτώσεις, υπό άλλες προϋποθέσεις, θα μπορούσαν να προσφέρουν ένα σωσίβιο επιβίωσης σε πολλές πληττόμενες επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου και να αποτρέψουν τον κίνδυνο πτωχεύσεων και ανεργίας. Οι διαμαρτυρίες και οι αντιδράσεις των Μμε εμπόρων είναι πολλές και έντονες, αλλά κατανοητές και δικαιολογημένες. Είναι λοιπόν απαραίτητο εντός της επόμενης εβδομάδος να υπάρξει από τη κυβέρνηση μια νέα εξέταση και αναθεώρηση της ισορροπίας του επιδημιολογικού και του οικονομικού φορτίου. Τα μικρά εμπορικά καταστήματα τηρούν κάθε αναγκαίο μέτρο ασφάλειας, και θα πρέπει να τους επιτραπεί με κάποιο τρόπο να λειτουργήσουν».

Θεόδωρος Καπράλος (Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά)

«Υπάρχει ένταση, αίσθημα αδικίας και αθέμιτος ανταγωνισμός»

«Περιμέναμε ότι θα ανοίγαμε σήμερα. Ήταν η τελευταία σανίδα σωτηρίας, καθώς την πρώτη εκπτωτική περίοδο τα καταστήματα ήταν κλειστά, επομένως χάσαμε δύο σεζόν. Είχαμε πεισθεί ότι θα ανοίγαμε αρχικά με click away και μετά θα λειτουργούσε το click in shop. Η απόφαση για παράταση του lockdown ήταν κεραυνός εν αιθρία γιατί οι επιχειρήσεις του εμπορίου τηρούσαν όλα τα μέτρα και τους υγειονομικούς κανόνες. Πολλοί συνάδελφοί μου είναι απογοητευμένοι και θυμωμένοι. Όχι μόνο για την τεράστια οικονομική ζημία αλλά και επειδή βλέπουν άλλους τομείς της κοινωνικής και οικονομικής ζωής να ανοίγουν ή διαπιστώνουν ότι υπάρχει ένα lockdown που μόνο… lockdown δεν είναι, καθώς όλοι είναι έξω και μόνο το λιανεμπόριο είναι κλειστό. Υπάρχει ένταση, αίσθημα αδικίας και ένας αθέμιτος ανταγωνισμός. Αθέμιτος ανταγωνισμός καθώς έχουν πριμοδοτηθεί οι μεγάλες εταιρείες και κυρίως οι πολυεθνικές αλυσίδες που μονοπωλούν το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνουμε έναν χρόνο οικονομικής ταλαιπωρίας με δύο χαμένες σεζόν. Στην έρευνα που δημοσιεύθηκε στις 31 Δεκεμβρίου για την αγορά του Πειραιά, το 95% των επιχειρήσεων κατέγραψε πτωτική πορεία την περίοδο των εορτών με τη μείωση του τζίρου να υπολογίζεται στο 50%. Και από αυτό το 95%, πάνω από το 70% των επιχειρήσεων κατέγραψε πτώση 80%».

[ads-post] 

Παντελής Φιλιππίδης (Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης)

«Ποιες εκπτώσεις; Τα προβλήματα διογκώνονται, έχει χαθεί… το σύμπαν»

«Ποιες εκπτώσεις; Οι εκπτώσεις θα εκκινήσουν όταν ανοίξουν και τα καταστήματα. Το ζητούμενο είναι ότι η αγορά παραμένει κλειστή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Τα προβλήματα διογκώνονται και εκτιμάται ότι θα επεκταθούν περαιτέρω. Κρούσματα στο λιανεμπόριο δεν έχουν βρεθεί. Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο καθώς οι έμποροι τηρούν όλα τα μέτρα και τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Θα μπορούσε να ανοίξει η αγορά. Για ποιο lockdown μιλάμε; Δεν υπάρχει lockdown. Μάλλον είναι η εύκολη λύση να «τιμωρείται» το λιανεμπόριο καθώς δεν υπάρχει τρόπος ευρείας διαμαρτυρίας. Ακόμη και η εορταστική περίοδος ήταν χαμένη υπόθεση. Η ιστορία του click away είναι αποτυχημένη. Και αυτό επειδή μόνο το 15% των επιχειρήσεων έχει δικαίωμα σε αυτή τη δράση γιατί μόνο αυτό το ποσοστό έχει e-shop. Έχει χαθεί το… σύμπαν. Χάθηκαν δύο σεζόν, οι επιχειρήσεις έχουν στοκαρισμένα προϊόντα που δεν μπορούν να πουλήσουν και έχουν χάσει πάνω από το 50% του τζίρου τους. Πώς θα πληρωθούν οι οικονομικές υποχρεώσεις που συσσωρεύονται; Επί της ουσίας το μόνο που κάνει η κυβέρνηση όλο αυτόν τον καιρό είναι να μεταθέτει τις προθεσμίες αποπληρωμής υποχρεώσεων. Αυτό δεν είναι λύση του προβλήματος, αλλά αναβολή του προβλήματος. Κουβαλούν το ντουβάρι λίγο πιο κάτω αλλά στο τέλος θα χτυπήσουμε όλοι πάνω στο ντουβάρι».


Πηγη: enikonomia.gr (Της Εύης Κατσώλη) 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Ευχαριστούμε πολύ για το Σχόλιο σας


H PressBOMB.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ακολουθηστε μας...

pressbomb.gr



Instagram Follow on Instagram