Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
TRUE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Top Ad

Ροη:

latest

Λοταρία με στόχευση τους φοροφυγάδες - Στο τραπέζι προτάσεις για ενίσχυση του "πλαστικού χρήματος"

Λοταρία μόνο για όσους συλλέγουν αποδείξεις πληρώνοντας με κάρτες ή με ηλεκτρονική τραπεζική από κλάδους όπου ανθεί η φοροδιαφυγ...


Λοταρία μόνο για όσους συλλέγουν αποδείξεις πληρώνοντας με κάρτες ή με ηλεκτρονική τραπεζική από κλάδους όπου ανθεί η φοροδιαφυγή. Επιστροφή χρημάτων σε εκείνους που ψωνίζουν -με «πλαστικό χρήμα» πάντα- από συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Και έκπτωση φόρου για όσους χρησιμοποιούν συχνά την χρεωστική ή πιστωτική τους κάρτα. Αυτές είναι μερικές από τις προτάσεις που διατυπώνει σε μελέτη του για τα Ηλεκτρονικά Μέσα Πληρωμών το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

Παρά την πανδημία που εκ των πραγμάτων συνέβαλε στην ενίσχυση των ηλεκτρονικών πληρωμών, η Ελλάδα παραμένει κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στις συναλλαγές μέσω καρτών. Πάντως όπως διαπιστώνει η μελέτη του ΙΟΒΕ η αύξηση της χρήσης τους στο lockdown ενίσχυσε τα φορολογικά έσοδα! Όπως προκύπτει από τη μελέτη του ΙΟΒΕ, η μεγάλη αύξηση της χρήσης καρτών στις καθημερινές συναλλαγές συνέβαλε τουλάχιστον στο 17% της ετήσιας αύξησης των εσόδων από ΦΠΑ που καταγράφηκε το 2019. Η χρήση καρτών, πάντως, διευρύνθηκε θεαματικά μετά το 2015, λόγω της επιβολής κεφαλαιακών περιορισμών, ενώ διατήρησε ισχυρούς ρυθμούς και μετά το 2017, ως αποτέλεσμα και των μέτρων προώθησης των ηλεκτρονικών πληρωμών που πάρθηκαν με τον νόμο 4446/2016.


Κίνητρα για μεγαλύτερη χρήση των καρτών
Παρ' όλα αυτά, το επίπεδο χρήσης καρτών στην Ελλάδα παραμένει χαμηλότερο από τους μέσους όρους της ΕΕ, ενώ παρατηρείται ακόμα σημαντικά χαμηλότερη χρήση καρτών σε συγκεκριμένους κλάδους και περιοχές της χώρας. Σε αυτή τη βάση, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι χρήσιμο να ληφθούν περισσότερο στοχευμένα και θετικά μέτρα, ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω η διείσδυση των ηλεκτρονικών πληρωμών, προοπτική η οποία θα αποφέρει επιπλέον δημοσιονομικά οφέλη. Όπως επισημαίνει το ΙΟΒΕ στη μελέτη του, υπάρχει δυνατότητα για περαιτέρω σημαντικά φορολογικά οφέλη από τη μεγαλύτερη χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών. Και τονίζει, πως τα υφιστάμενα μέτρα πολιτικής είναι σημαντικό να συμπληρωθούν με περαιτέρω θετικά κίνητρα για ψηφιακές πληρωμές, συμπεριλαμβανομένων κινήτρων για χρήση σε στοχευμένους τύπους συναλλαγών.


Προτάσεις για φορολογικά κίνητρα
Έτσι, προτείνει για καταναλωτές
• Επιστροφή χρημάτων σε καταναλωτές που πληρώνουν ηλεκτρονικά σε στοχευμένους κλάδους ή γεωγραφικές περιοχές
• Έκπτωση φόρου εισοδήματος που χορηγείται σε περίπτωση μεγάλης χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών σε συγκεκριμένους κλάδους
• Εφαρμογή ενός πιο στοχευμένου προγράμματος λοταρίας, τόσο ως προς το πεδίο εφαρμογής όσο και ως προς τη δημοσιότητα. 


Κίνητρα για χρήση «πλαστικού χρήματος» σε παρόχους υπηρεσιών και επιχειρήσεις
• Λοταρια για αυτοαπασχολούμενους που επιτυγχάνουν στόχους διείσδυσης των ΗΜΠ
• Πίστωση ή έκπτωση φόρου σε πωλητές αγαθών και παρόχων υπηρεσιών που επιτυγχάνουν στόχους διείσδυσης των ΗΜΠ τόσο σε σχέση με το επίπεδο χρήσης όσο και με την ετήσια αύξησή τους
• Εφαρμογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης Πλευρά προσφοράς - Επαγγελματικές ομάδες Είναι αναγκαίο τα τρέχοντα μέτρα να συμπληρωθούν με περαιτέρω θετικά κίνητρα και να γίνουν πιο στοχευμένα σε είδη συναλλαγών.


Πού χρησιμοποιούν την κάρτα τους οι Έλληνες
Οι καταναλωτές πραγματοποιούν συναλλαγές με κάρτες πολύ περισσότερο για να αγοράσουν αγαθά παρά υπηρεσίες. Τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα ενδυμάτων, τα πρατήρια καυσίμων και άλλα καταστήματα λιανικής είναι κορυφαίοι κλάδοι στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ενώ υπήρξε σύγκλιση στο βαθμό χρήσης ΗΜΠ ανά γεωγραφική περιοχή, η Αττική συνεχίζει να αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ της συνολικής αξίας των συναλλαγών με κάρτα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η συχνότητα των ψηφιακών πληρωμών αυξήθηκε, κυρίως μέσω συναλλαγών χαμηλής αξίας. Όσον αφορά στις διαδικτυακές πληρωμές με κάρτες το 2020, η χρήση τους έχει επιταχυνθεί πολύ πιο γρήγορα από ό,τι αυτών με φυσική παρουσία. Ταξιδιωτικές υπηρεσίες, ψυχαγωγία, καταλύματα, εστίαση και καταστήματα ένδυσης επλήγησαν σημαντικά από την πανδημία, ενώ καταστήματα τροφίμων και φαρμακεία ενισχύθηκαν.


Πηγη: enikonomia.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια

Ευχαριστούμε πολύ για το Σχόλιο σας


H PressBOMB.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο.
Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.
Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Ακολουθηστε μας...

pressbomb.gr



Instagram Follow on Instagram